Hiszpańska organizacja Awwwards to jeden z najbardziej prestiżowych organów śledzących nowe trendy i projekty w świecie stron internetowych. Na przestrzeni całego roku organizują konkurs na najlepszą stronę internetową. Do konkursu zgłosić może się każdy, ale to doświadczone i bardzo krytyczne jury decyduje kto zajmie miejsce wśród kandydatów. Nagrodę otrzymać można za stronę dnia oraz miesiąca. Spośród tych laureatów wybierana jest strona roku. Nagrodę projektanci odbierają na ceremoniach w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Dziś przyglądniemy się zmianie ich logo, jak również identyfikacji wizualnej.

Odświeżenie logo przeprowadziła hiszpańska agencja Lesap, która również stacjonuje w Walencji. Pierwszym etapem zmiany był lifting logo. Hiszpanie uprościli już i tak prosty logotyp. Agencja zdecydowała się na zmianę kapitalik na małe litery. Nowo użyty font to Aperçu, który posiada 7 różnych krojów.


Podoba nam się, że agencja została przy literach 'w’ nachodzących na siebie. Jest to charakterystyczny dla tej strony motyw, który świetnie nawiązuje do tematyki oraz kapitalnej nazwy tej organizacji. Oceniamy zmianę na małe litery również na plus. Zarówno wizualnie jak i merytorycznie, wszak adresy stron internetowych piszemy małymi literami.
Główną zmianą, wokół której opisana jest nowa identyfikacja wizualna, jest skrót logotypu do jednego 'w’ z kropką. Jak pisze projektant „www. to cały internet – w. to podsumowanie, co pokazuje najlepiej czym się zajmujemy.„. Nowy skrót ma służyć jako łatwo rozpoznawalna forma na materiałach drukowanych. Dodatkowo jest bardziej dopasowany do urządzeń mobilnych. Zgrabniej także prezentuje się w odznakach za przyznane nagrody na stronach laureatów.






Choć zaprezentowane materiały drukowane na dłuższą metę wyglądają monotonnie i nieciekawie, to odświeżenie logo Awwwards można uznać za bardzo udane i uzasadnione. Sam logotyp nawiązuje idealnie do specyfiki organizacji. Dobrana kolorystyka jest żywa i przypadła nam do gustu. Mamy pozytywne odczucia związane z dobranym fontem. Pomysł ze skróconym 'w’ na pewno będzie miał wielu przeciwników, ale nowa identyfikacja wizualna posłuży organizacji na długi okres i wpisze się w obecne trendy.
Zapraszamy do ankiety odnośnie zmiany poniżej.
