Audi jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych na świecie. Jedną z kluczowych ról w jej sukcesie gra bardzo charakterystyczne logo. Skąd wzięły się tak pożądane na maskach samochodowych cztery okręgi?
Historia marki sięga 1899r., kiedy to August Horch założył przedsiębiorstwo A. Horch & Cie. W 1904r. firma przenosi się do Zwickau, gdzie produkuje silniki o pojemnościach 2,6 i 5,8 litra. Kiedy w 1909r. firma przeżywa spory kryzys finansowy, August Horch postanawia opuścić spółkę. Zakłada swoje przedsiębiorstwo o nazwie Audi Werke.
August Horch
W chwili założenia marki obecne logo miało mało wspólnego z teraźniejszymi okręgami. Składało się z napisu Audi na odwróconym trójkącie. Na nim znajdowała się forma w kształcie jedynki.
Nazwę Audi wymyślił 10 letni syn Franza Fikentschera, przyjaciela Horcha, który uczył się łaciny. Słysząc rozmowę na temat nazwy marki podpowiedział, że łaciński odpowiednik tłumaczenia słowa 'horch’ (słuchać) brzmi właśnie audi.
Pierwszy model Audi pojawił się w 1910r. W tamtych latach sukces marki motoryzacyjnej mocno opierał się na wynikach wyścigów samochodowych. Wyścig Austrian Alpine Rally był jednym z najtrudniejszych. W 1910r. niejaki Ferdinand Porsche zwyciężył ów race, by kolejne 3 lata z rzędu wygrywało go Audi.
W 1932r. cztery firmy motoryzacyjne połączyły swoje siły, aby przetrwać silny kryzys gospodarczy. Z połączenia Audi, DKW, Horch i Wanderer powstało Auto Union. Zdarzenie to zaowocowało powstaniem nowego logo. Dało ono fundament dla obecnej formy.
W 1985r. dodany został efekt 3D do okręgów oraz czerwony kolor dla napisu Audi. W ten sposób powstało logo, które kojarzy większość ludzi na całym świecie. Ostateczny lifting logo nastąpił w 2009r., aby 7 lat później otrzymał wersję flat i tak trwał aż do dziś.
Kształt, kolor, układ graficzny, font i każdy aspekt logo reprezentuje prawdziwą istotę i historię Audi. Jest to jeden z najbardziej wymownych i najlepszych znaków, nie tylko w branży motoryzacyjnej.