Mentimeter to stworzona w 2014r. platforma do zbierania opinii czy też odpowiedzi oraz wyświetlanie ich w formie wykresów w czasie rzeczywistym. Obecnie posiada ona ponad 80 milionów zarejestrowanych użytkowników i cieszy się wielką popularnością w świecie wykładów, eventów czy też studiów online. Pomimo tego, iż jej obecne logo nie wyglądało wcale źle, to założyciele postanowili je odświeżyć wraz z całą identyfikacją wizualną. Jak wyszła całość? Przekonajmy się razem.
Za rebranding odpowiedzialna była firma Bold z siedzibą w Sztokholmie, mająca na swoim koncie m.in. branding skandynawskich linii lotniczych SAS Livery. Dotychczasowe logo to sans serifowy font z wykresem słupkowym zamkniętym w kwadratowej chmurce. Całość w turkusowym kolorze. I tutaj trzeba zacząć od pochwały za stworzenie na potrzeby nowego logo zupełnie nowego fonta, stworzonego w kolaboracji z Letters from Sweden. Menti Sans, bo tak nazwano ten font, to sans serif z ostrymi akcentami i charakterystycznymi wcięciami, świetnie korespondującymi z nowym sygnetem.
Nowy znak to zlepek kolorowych wykresów na czarnej linii. Motyw ten powtarza się później w elementach identyfikacji wizualnej i tworzy ładną, spójną całość. Niestety to również w tym miejscu występuje największy minus tego rebrandingu. Otóż sam sygnet ciężko sobie zarówno wyobrazić jak i fizycznie znaleźć w wersji monochromatycznej. Tak długo jak wygląda on dobrze, to zastanawiamy się nad jego praktycznością na różnych tłach oraz na małych ekranach.
Celem rebrandingu zdaniem twórców, było nadanie charakteru statystykom i aplikacji oraz uwydatnienie historii, które się za nimi kryją. I faktycznie przedstawione materiały sią ciekawe, kolorowe i spójne z nowym logo. Na oficjalnym kanale YouTube Mentimeter’a pojawiło się również kilka filmików przedstawiających działanie aplikacji w nowym wydaniu i wyglądają naprawdę świeżo i młodzieżowo.
Nowe logo i identyfikacja wizualna aplikacji Mentimeter to świetne odświeżenie wizerunku, który z poprawnego i pasywnego, zmienił się w świeży, kolorowy i interaktywny. Czytając wypowiedzi twórców i rozumiejąc cel i zastosowanie platformy, oceniamy ten rebranding na bardzo udany. A jakie są wasze odczucia?